Ann Thoné is al meer dan 33 jaar in dienst bij MCH. Ze groeit van medisch secretaresse naar diensthoofd onthaal en secretariaat

Ann Thoné: “Al meer dan 33 jaar ben ik in dienst bij MCH. Ik startte mijn loopbaan op het medisch secretariaat, mijn hoofdtaak was uittypen van dictaten, in die tijd nog met cassettes en carbonpapier, stel je voor. Mijn leergierigheid en gedrevenheid hebben ervoor gezorgd dat ik ben kunnen opklimmen naar de functie van diensthoofd onthaal en secretariaat in MCH Wezembeek-Oppem. Op latere leeftijd heb ik een opleidingstraject HR aangevat en met succes afgerond. Hierdoor heb ik de juiste tools in handen om een team succesvol te leiden. Ik hou van mijn job door enerzijds de afwisseling, anderzijds is geen enkele dag hetzelfde waardoor de dagen heel snel voorbij gaan.

Image00004

"Elke dag nieuwe dingen ontdekken en leren, daar haal ik voldoening uit. Wat ik heel graag doe is me verdiepen in de ontwikkeling van leiderschap, creativiteit en soft skills tussen mensen en binnen organisaties. Autonomie vind ik een zeer belangrijk ingrediënt van een motiverend HR-beleid. Het leidt tot een hogere werktevredenheid en meer motivatie. Daarom heeft ieder teamlid een extra taak waarvoor hij/zij verantwoordelijk is.

Ik zie mezelf vooral als een mentor. Ik probeer het beste in mijn teamleden naar boven te halen en geef hen de ruimte om zich te ontwikkelen en te ontplooien. Zo startte Sabine in mijn team als onthaalmedewerker en heeft ze haar kans gewaagd om te solliciteren voor de functie van diensthoofd onthaal en secretariaat in MCH Leuven. Ik ben ontzettend trots op mijn gemotiveerd team. Het zijn één voor één fantastische collega’s die goed samenwerken, die mee vooruit willen. Wanneer alle neuzen in de juiste richting staan, kom je al een heel eind.

In MCH creëren we een werkplek waar medewerkers zich goed voelen en hun competenties blijvend kunnen ontplooien. Zo kregen alle medewerkers onlangs de kans om een opleiding Customer Delight te volgen. Voor diegenen die dit vreemd in de oren klinkt, het gaat een stap verder dan klantvriendelijkheid. We willen dat onze patiënten zó tevreden zijn dat ze voor een volgende afspraak terugkomen naar MCH en dat ze MCH bovendien warm aanbevelen. Maar wie zijn die klanten? Niet alleen de patiënten tellen mee, ook de huisartsen en MCH-artsen-specialisten. We stemmen kwalitatieve zorg af op de verwachtingen, behoeften en wensen van de huisarts en de patiënt. Een dikke pluim voor mijn teamleden die dit dagelijks toepassen.

Mijn motto: Een leven lang leren, zorg ervoor dat je ontwikkeling niet stilstaat, dat je jezelf blijft ontwikkelen, dat je een groei-mindset blijft omarmen. Dit is cruciaal om inzetbaar te blijven."

"In MCH creëren we een werkplek waar medewerkers zich goed voelen en hun competenties blijvend kunnen ontplooien."

Ann Thoné

Dr. Alix Naert werkt sinds 2014 als dermatologe in MCH.

Alix Naert: “het is fijn om in de polikliniek van MCH te werken omdat ik steeds kan rekenen op zeer bekwaam personeel. De samenwerking met de verpleging en het secretariaat verloopt zeer vlot wat het werken efficiënt en aangenaam maakt. Het personeel is vriendelijk, kordaat en correct waardoor ik kan spreken van een prima service.

Het voordeel van de centralisatie binnen de polikliniek is dat men de patiënt vlot kan doorverwijzen voor een bijkomend onderzoek of zo nodig naar een collega-specialist. De resultaten van aanvullende onderzoeken zijn snel gekend hetgeen de behandeling van de patiënt alleen maar ten goede komt. Voor de patiënten is de stap naar een polikliniek vaak gemakkelijker gezet dan naar een ziekenhuis.”

EMA6134

“Het voordeel van de centralisatie binnen de polikliniek is dat men de patiënt vlot kan doorverwijzen voor een bijkomend onderzoek of zo nodig naar een collega specialist.”

dokter Alix Naert