Na een jaar hard werken aan onze nieuwe website konden we hem in april 2021 succesvol lanceren onder een nieuwe domeinnaam www.mchinfo.be. De website wordt gekenmerkt door een moderne en frisse lay-out op basis van onze nieuwe huisstijl. Herken je de gezichten van onze MCHelden?

Op maat gemaakte website

Aan de lancering van de website ging een uitgebreide analyse vooraf. We bestudeerden eerst het zoekgedrag van onze patiënten en huisartsen en daarna analyseerden we de inhoud van de oude website.

Een toegankelijke, overzichtelijke en aantrekkelijke website met een doordachte navigatie en logische samenhang brengt de bezoeker sneller dan ooit bij de gezochte informatie. Daarnaast is de website geoptimaliseerd voor mobiel gebruik op alle soorten schermen, inclusief het direct kunnen bellen van telefoonnummers.

Ook de taal- en zinsstructuur werd grondig aangepakt. Met korte zinnen en eenvoudig taalgebruik zorgen we er voor dat de informatie voor iedereen leesbaar en toegankelijk is. Kortom, een laagdrempelige website waar je snel en efficiënt alle relevante info terugvindt.

De website is opgebouwd met de doelgroepen indachtig en gericht op de specifieke noden van de gebruiker. Zo wordt de website vanaf de startpagina opgedeeld in twee categorieën: patiënten en huisartsen. Op de startpagina springen vaak opgezochte onderwerpen in het oog. De focus ligt op heldere, toegankelijke informatie in functie van de beoogde doelgroep.

Het patiënten gedeelte is ook beschikbaar in het Frans. In de toekomst rollen we dit verder uit naar het Engels.

Nieuwe look, dezelfde sterke identiteit

Samen met de nieuwe website lanceerden we ook een nieuwe huisstijl. Het doel is om de vernieuwde identiteit op een positieve manier uit te dragen naar de patiënten, huisartsen, bezoekers, medewerkers en arts-specialisten.

Onze dynamische werking, toegankelijke zorg en patiëntvriendelijke omgang hebben we vertaald naar onze nieuwe huisstijl. Deze zie je ook terug in diverse elementen binnen de vernieuwde polikliniek.

De website voor patiënten en huisartsen, totebag voor evenementen, drinkbus en fleece voor medewerkers, verwijsomslagen en uitnodigingen voor huisartsen,...zijn hier voorbeelden van. Sjablonen in Word en PowerPoint en de huisstijlgids zorgen voortaan mee voor een uniforme en professionele uitstraling, zowel intern als extern. Tot slot brengen gepersonaliseerde wagens onze pick-uppers tot bij de huisartsen en woonzorgcentra voor staalophaling.