HOE CUSTOMER DELIGHT DE PATIENT- EN HUISARTSENERVARING TRANSFORMEERT

Bij MCH streven we niet alleen naar klanttevredenheid, maar ook naar Customer Delight. Door de verwachtingen van onze patiënten en huisartsen te overtreffen, zorgen we ervoor dat de best mogelijke zorg kan ervaren worden en dat een bezoek aan MCH of een contact met MCH een buitengewone beleving wordt. Onze medewerkers zelf gaan toegewijd aan de slag om ‘Customer Delight’ te creëren.

Klantgerichtheid is één van de kernwaarden van onze organisatie. Het is de fundering waarop wij onze dienstverlening aanbieden en uitbouwen. We streven ernaar onze medewerkers volledig onder te dompelen in deze nieuwe benadering via de 'Customer Delight' training, zodat we huisartsen en patiënten een buitengewone beleving kunnen bieden tijdens hun contact met onze organisatie.

In het najaar van 2023 lanceerden we een bevraging onder onze patiënten en samenwerkende huisartsen. We polsten naar de tevredenheid en de belangrijkheid van onze bedrijfstakken en diensten aan de hand van een aantal stellingen. De werking van onze diensten en onze organisatie in het algemeen behaalde een zeer mooie tevredenheidsscore. De stellingen die door respondenten als belangrijk werden ervaren, maar minder goed scoorden op tevredenheid, grepen we aan als kansen om projecten rond uit te werken.

Onze medewerkers binnen de werkgroep Customer Delight zijn de drijvende kracht achter de projecten. Met hun creativiteit en gedrevenheid zullen projecten zoals ‘Een kindvriendelijk MCH‘ en ‘Heldere signalisatie in onze poliklinieken’ in de komende periode verder uitgerold worden.